Human Resource

De mensen van Doxa: Frans Pakvis

In de rubriek ‘De mensen van Doxa’ laten we de professionals aan het woord die via Doxa aan de slag zijn bij diverse opdrachtgevers. Ze vertellen over hun achtergrond en hun opdracht. Vandaag een interview met Frans Pakvis. Via Doxa werkt Frans als P&O Business Adviseur bij de gemeente Den Haag.

Kun je iets over jezelf vertellen? Wat is je achtergrond en hoe ben je precies in het HR-vak terecht gekomen?

Ik zit inmiddels al 25 jaar in het HR vak. Ik heb daarin rollen gehad als HR Adviseur, HR Business Partner en International Compensation & Benefits Specialist. Ik ben in het vak gerold nadat ik eerst als secretaris, en later een aantal jaren als OR-voorzitter heb gewerkt bij een Energiebedrijf. Daar leerde ik hoe organisaties bestuurd worden met een blik op belangen van medewerkers maar ook vanuit de werkgeverszijde. Dit heeft mede mijn professionele aanpak gevormd. Door omstandigheden vroeg een interim directeur of ik samen met een collega het HR team wilde opzetten. Ik zat toen al op de avondopleiding P&A op de Hogeschool Rotterdam. Een droom kwam uit! Daarna ben ik bij diverse organisaties werkzaam geweest en leerde ik het internationale HR werk. Dit bracht mij vele reizen naar Afrika en Azië, wat erg boeiend en leerzaam was en mij leerde om rekening houden met culturele verschillen. Ondertussen heb ik me ook laten registreren als zzp’er. De opdrachten die ik daardoor kreeg gaven mij de gelegenheid om over de grens van de 'eigen' organisatie te kunnen kijken en te leren hoe zaken elders worden aangepakt. Sinds begin dit jaar ben ik volledig als zelfstandig interim HR adviseur werkzaam, wat mij erg bevalt. Hierdoor krijg ik de gelegenheid om bij verschillende organisaties in de keuken te kijken en mijn elders opgedane kennis toe te passen bij andere organisaties.

Foto: Frans Pakvis

Wat had je van tevoren verwacht van Doxa?

Ik kende DOXA niet maar zij hebben mij benaderd voor een opdracht via Linkedin. Ik had dus geen verwachtingen behalve dat ze zich zouden inspannen voor het zoeken naar opdrachten.

Hoe bevalt het werken via Doxa je? Heb je eerder gewerkt via een bemiddelings- of detacheringsbureau?

Ik had nog nooit via een bemiddelingsbureau gewerkt. Meestal kreeg ik opdrachten uit mijn netwerk of werd ik benaderd via LinkedIn. Het werken via Doxa bevalt me uitstekend!

Wat houdt je huidige functie in?

Ik rond nu net een opdracht af bij de gemeente Den Haag als deelprojectleider bij het assisteren van twee reorganisaties van afdelingen. De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het begeleiden van de reorganisatie naar de formele processen die de gemeente hanteert bij reorganisaties. Onder andere het beschrijven van taken volgens een bepaald format, waarbij rekening gehouden moest worden met het FUWA systeem, wat ik me eigen moest maken. Verder het schrijven van een Plan van Aanpak en het voorbereiden van andere stukken die ter goedkeuring aan de directie moesten worden voorgelegd.

Waar wil je je verder in ontwikkelen?

Ik zou me graag nog meer willen ontwikkelen in data gestuurd HR beleid.

Hoe is het contact nu met Doxa?

De contacten zijn erg prettig, professioneel en persoonlijk. Ze geven me het gevoel echt bij Doxa te horen. Daarnaast weet ik dat ze hun uiterste best doen om interessante opdrachten te matchen. Ik ben erg blij met ze!

Het laatste nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Contact

Stel gerust een vraag aan ons via info@doxa.nl

Of kom langs op ons kantoor

DOXA Kantoor Den Haag
Prinses Beatrixlaan 5
2595 AK Den Haag
070-3626339 (Communicatie)
070-2195680 (HRM)

DOXA Kantoor Tilburg
Burg. Stekelenburgplein 199, Unit 4.1
5041 SC Tilburg
013-5187310